GarageBand, iPad, SoundCloud, Blogg, anmeldelser og studiotid kan gjøre studentene til proffe utøvere. |
mandag 16. mars 2015
iPad, GarageBand og Rammearr
lørdag 7. mars 2015
Fra summativ til formativ vurdering
Slik ser jeg studentene mine når jeg endelig får innsyn i hva de faktisk gjør - fra summativ til formativ undervisning. |
Målet for undervisningen er en konsert etter 3 år. Dette kan ses som en muntlig fremføring. Til dette kommer en ekstern sensor. Som faglærer har jeg ingenting å si på karakteren.
Underveis i studiet får studentene halvtårsvurdering. Dette er en skriftlig tilbakemelding hvor jeg beskriver deres faglige utvikling, kreativitet, evne til refleksjon og mål for videre arbeid.
Totalt gir dette en svært svak styring av studentenes ferdighetsbaserte utviklingen. Jeg måtte bare finne noe som var bedre for dem og meg. Problemet var summativ vurdering. Men hva var løsningen?
Abonner på:
Innlegg (Atom)